Saturday, November 13, 2010


penggunaa warna biru dan pink yang sesuai dengan jiwa remaja. hal ini kerana target pengunjung saya adalah remaja dan wanita berkerjaya.reka bentuk design saya bertemakan feminin dan sweet.warna yang digunakan adalah warna merah jambu dan biru lembut kerana ianya melambangkan konsep kewanitaan yang lembut.warna ini memamng digemari oleh kebanyakan wanita tidak kira umur, samaada yang berkerjaya remaja dan lain-lain dan ianya bersesuai dengan konsep saya.saya mengunakan reka corak dari pada warna air dengan mengunakan softwr photoshop
cara-carany adalah :-
Kesan cat air
Cmd + klik pada layer notepaper untuk memuatkan seleksi. Buat Layer Group baru dan klik pada ikon Layer mini Tambah Mask di palet Layers. Ini semua cara dalam Kumpulan Layer akan bertopeng.

Buat layer baru. Pilih warna pink (atau warna pastel), pilih alat Pensil, menetapkan Opacity alat untuk 10%, berus 100px saiz, dan drag di sekitar dokumen yang anda lakukan sebuah lukisan cat air.

Ulangi langkah ini sehingga anda mendapatkan kesan multi lapisan cat air.

Tambah butiran
Cari foto kopi noda, paste di dalam dan menetapkan blending mode layer ke Multiply.

Kotor dan memerciki kesan: download dan menggunakan cat air memerciki atau Photoshop brushes dari Bittbox.

Tambah beberapa ilustrasi sketsa pensil. Anda juga boleh mengimbas sketsa penanda buku atau menggunakan ilustrasi vektor.
cara2 saya ambil daripada tutorial di google.

No comments:

Post a Comment